søndag 12. oktober 2008

Fritt skrik

Jeg har aldri sett så mange ungdommer på en kino før!


Da har jeg også fått med meg høstens Norske sensasjon, nemlig Fritt Vilt II.

Litt dorsk bestemte jeg meg for å se filmen. Tenkte at dette var en billig pengesugende oppfølger, men den var faktisk utrolig bra, til tross for litt merkelige ting. En merkelig ting er en scene i starten der hovedlegen har tatt med seg hageredskaper, deriblant den velkjente ishakka til sykehuset fordi han skal kaste den. Han tilbyr Camilla, turnuslegen, disse redskapene, men hun takker nei "da hun har kjelleren full". Skjønner selvfølgelig hvorfor de har valgt å bruke en slik scene, men anyways! Hvis man ser bort fra dette er det en kjempekul film som man absolutt burde få med seg hvis man lar seg underholde av film. Mange skrekkmomenter og en kjempesøt gutt som er ganske naiv i grunn (etter min mening) og en hysterisk morsom (les tåpelig og søt (ikke les tiltrekkende) politimann.)




"Publikum vil få alt de forventer og noen positive overraskelser" - Martin Sundland


Gidder ikke å skrive en filmanmeldelse, men vil bare dele noen merkelige tanker med dere, for det kommer sikkert en oppfølger med tanke på at Jannickes kjæreste faktisk blunket når han lå på obdusjonsbenken. Men tenk om fritt vilt blir like lavmelt som Haloween filmene. Oppfølger på oppfølger der psykopaten vokner opp og bryter seg ut av psykiske instutisjoner som overvåkes av supermakten Amerika(!) Kanskje det til slutt blir en serie full av drittdårlige skuespillere, og i hver episode dør "den slemme fjellmannen" og i neste episode vokner han til live igjenn. Det blir som Hotell Cæsar 2. Aff.. nei, det hadde vært ekstremt tragisk.

Nå har jeg jo igrunn avslørt at "Den slemme fjellmannen" vokner til live igjenn, men før eller senere så ville du funnet ut av det uansett. Ellers vil jeg bare bemerke at musikkvalget i filmen var ganske usynlig og det var mere bruk av lydeffekter. Jeg liker fengende musikk på filmer, akkurat som i "American Gangster". Må bare nevne at Jannicke lever etter samme motto som 71 grader Nor deltakerne: "Blodsmak i kjæftn å inga sutring!" Men nå skal jeg lese ferdig boka mi, India.

Kilder:
pub.tv2.no/.../side2/film/article2092308.ece

3 kommentarer:

Øyvind sa...

Så du slapp inn?

Børek sa...

håhå.. dæven, pass dæ :p
æ brukte lappen som legg :D

Emil "Kake3k" Hagen sa...

hahahahahahhahahahhaha n1 ø
Va så sinnsykt mange folk på kino på fredag at det e helt latterlig :P

Har et prinsipp å ikke se norske filma frivillig, spesielt ikke hvis man må betale for det ^^